Helsemessige fordeler av Muay Thai-programmet

Å innlemme Muay Thai eller Thai boksing i våre liv er en av de beste måtene å oppnå topp kondisjon.
I noen deler av Thailand blir denne disiplinen også kalt “kunsten åtte lemmer” siden den består av en kombinasjon av ens albuer, knyttnever, legg og knær, knyttnever, albuer, knær og skinn. En blanding av stand-up-streikende teknikker gjør Muay Thai til et populært middel for å lære selvforsvar også.
Det er imidlertid ikke nødvendig at alle utøvere av Muay Thai skal se på en kampkarriere som kommer inn i sporten. Denne sporten er ikke mindre enn noen stress-buster i verden og kan bare tilpasses for å styrke fysisk og mental helse. Siden opprinnelsen til Muay Thai ligger i Thailand, trenger flere mennesker landet hvert år og trener i treningsleirer for å lære ferdighetene som kampsporten omfatter.
Muay Thai gir sine utøvere ren mobilitet og øker utholdenhet som lar dem gjøre strenge oppgaver uten å føle seg sløv. Siden trening for Muay Thai innebærer trening i hele kroppen, hjelper det å forbrenne fett og forbedre refleksene også.
Farvel til tredemølle og gå ned i vekt med Muay Thai
Hvis du er en som for øyeblikket sliter med å gå ned i vekt og begynner å bli sliten ved å løpe flere kilometer på tredemøllen, kan du hoppe videre til Muay Thai for å forme kroppen din og nyte mens du gjør det.
En vanlig økt med Muay Thai kan hjelpe deg med å forbrenne omtrent 1000 kalorier, noe som er det samme som å gå 10 miles til fots. I motsetning til løping, vil dette bidra til å bli slankere, sterkere, mer atletisk og disiplinert. Du blir sannsynligvis mer punktlig i livet og får bedre selvkontroll.

Leave a Reply