Forbedre helsen din med Muay Thai mens du er på ferie

Vi vet alle hvor viktig det er for oss å riste opp ting hver gang en stund, og gå på en ferie et sted. Den rut som vi kan komme inn i, kan bli en vane med potensial til å ødelegge vår helse. Men hvis du kan kombinere denne reisen på en ferie av deg med å forbedre helsen din samtidig – da vil du få det beste fra begge verdener, og du vil komme hjem til en ny, forbedret person.
Så hva kan du gjøre mens du er i et fremmed land når det gjelder å forbedre helse og fitness? Vel, for en kan du benytte anledningen for å skape ditt eget treningsregime. Vanligvis når du er på vei – du er fri fra dine forpliktelser, har du ingenting som veier i tankene dine om de tingene du må gjøre hjemmefra. Bruk denne gangen til å virkelig vurdere hva du trenger å gjøre – og å skape et treningsregime er en av de beste tingene du kan gjøre med din nylig funnet fritid.
Avhengig av hvor lenge du er på ferie, kan du til og med skape en vane med å trene. Det er vist at for de fleste vaner må du jobbe hardt for dem i tre til fire uker for å automatisere dem. Etter denne innledende perioden vil du ikke ha noen problemer med mangel på viljestyrke (for det meste), og øvelsen vil komme til deg naturlig.
Faktisk er det beste du kan gjøre, å trene tidlig om morgenen, 3-4 ganger i uken. Dette vil stille atmosfæren for hele dagen – og hvis du bruker morgenen til en produktiv aktivitet som trening, vil hele dagen bli mer produktiv per definisjon. Du vil føle deg energisk og forfrisket, klar til å takle dagens utfordringer. Og igjen, vil du kunne få denne nye vanen med deg hjemme med deg.
Hvis alt annet feiler, kan du gå på en 20-minutters løp hver dag. Dette vil forbedre tilstanden til ditt kardiovaskulære system, og det vil hjelpe deg å brenne av overflødige kalorier. Det er best hvis du trener på et sted der det er relativt ren luft – nær stranden eller på en øy er et sted perfekt.

Leave a Reply