Monthly Archives: December 2018

Muay Thai og ha optimal helse

Det er ikke en hemmelighet. Vi vet alle hva vi trenger å gjøre hvis vi ønsker å forbedre vår helse. Svarene på dette spørsmålet er veldig enkle og enkle å forstå. Men mange velger å forsiktig blinke på svarene. Og hvorfor er dette tilfelle? Vel, vår teori er at det er fordi de kan være svært vanskelig for disse menneskene å implementere i sine liv – eller i det minste virke som det.
Når det blir sagt, er svaret på spørsmålet om hva du trenger å gjøre for å være sunt, å ha et godt kosthold og å trene. Enkelt, ikke sant? Vel, du vil bli overrasket over hvor mange mennesker som ikke får disse tingene. De vil ha enkle ting å gjøre slik at de kan bli sunne. Og hva gjør de? De følger fad dietter og kjøper “vekttap belter”. Men er disse tingene effektive for å hjelpe deg med å gå ned i vekt og komme til den beste formen av livet ditt? Svaret på dette spørsmålet er et undertrykkende “nei”.
Så vil du gå og trene noe. Gjør litt øvelse. Du trenger ikke å gjøre dette mer komplisert enn det allerede er. Hvis du er helt borte når det gjelder å ha lav kondisjon og kardiovaskulær utholdenhet – så kan du ta den laveste fellesnevneren for trening – gåing. Det er riktig, du kan bare gå i et høyt tempo (eller ikke engang i et høyt tempo) i 20 minutter om dagen og fortsatt få en fin trening. Selvfølgelig, hvis du vil ha bedre resultater, må du gjøre mer enn dette. Men vi snakker om folk som er i svært dårlig form.
Når du kommer til å forbedre tilstanden til kroppen din ved å gå, kan du starte med å introdusere nye øvelser. Vi foreslår push-ups, bodyweight squats, pull-ups, etc. Disse er grunnleggende kroppsvekt øvelser som du kan gjøre uansett hvem du er. Selvfølgelig kan det ta litt tid før du kan gjøre din første push-up. Det samme kan definitivt bli sagt om din første pull-up, også. Men når du gjør det første av disse, så vil du enkelt kunne øke fremdriften din gitt nok tid og krefter.

Muay Thai og en passende sport for din helse

Etter å ha besøkt Thailand og nyter strender og templer, er det noe annet vi ikke kan gå glipp av, og det er Muay Thai. Det er den viktigste sporten i Thailand, en millenær kampkunst som har revolusjonert måten folk oppfatter kampsport på. Muay Thai er en svært kompleks disiplin som involverer komplekse streik og bevegelser utført med hver artikulasjon av kroppen din. Således er det ikke begrenset å utarbeide en muskelgruppe utelukkende, og det kan vise seg å være svært krevende når du begynner å mestre det. Men en av de beste tingene med Muay Thai er hvordan det kan forbedre vår form og hjelpe menn og kvinner å gjenopprette sin helse.
Først er Muay Thai ikke bare en disiplin for menn. Fitness kvinner kan også ha nytte av helsemessige resultater ved å praktisere denne kampsporten, og i våre treningsleirer i Thailand forsøker vi alltid å lære Muay Thai å være en morsom og oppmuntrende opplevelse du ikke kan gå glipp av hvis du noen gang kommer til dette landet. Muay Thai tilbyr et bredt spekter av helsemessige fordeler vi vil forsøke å dekke kort.
Først er det en morsom og spennende måte å gjenvinne form og miste noen pund. Muay Thai er svært krevende, og bare en økt ville få deg til å brenne opptil 700 kalorier. Det er mye hvis du vurderer ditt daglige kaloriinntak. Dermed vil det hjelpe deg å brenne flere kalorier enn du forbruker, noe som du trenger å gå ned i vekt.
Ved å hjelpe deg med å gå ned i vekt, vil Muay Thai forbedre kardiovaskulær helse ved å redusere nivået av dårlig kolesterol og forbedre ditt gode kolesterol. Selv om du ikke opplever et betydelig vekttap, vil det øke utholdenheten din fordi det virker ut ditt hjerte og kardiovaskulære system. Det holder kroppen beveget og forhindrer flere metabolske sykdommer forbundet med stillesittende atferd.