Monthly Archives: October 2018

Prøv Muay Thai!

Muay Thai er en av de mest effektive kampsportene i eksistensen. Og det beste med det er at uansett hvem du er eller hvor du kommer fra, vil du kunne lære minst det grunnleggende i denne kampsporten.
På veien framover må du overvinne noen demoner av deg – for eksempel den medfødte frykten for fysisk vold som vi alle har. Så, kan du se at kampsport kan faktisk gi deg en bedre, mer fullstendig versjon av deg selv.
Men vi kommer foran oss selv. Poenget med denne artikkelen var ikke å uttrykke potensialet i kampsport for å gjøre deg til en bedre person, men potensialet til kampsport for å forbedre en viktig, viktig del av livet ditt. Og dette er helsen din. Fordi, når du tenker på det, hvis du ikke er sunn, hva er så bra for noe annet? Du kan ikke nyte noe – spise, drikke, sosialisere, sport, du nevner det. Du må ha helse som grunnlag hvis du skal nyte praktisk talt alt i livet.
Du har flaks fordi med Muay Thai vil du kunne forbedre helsen din, stor tid. Og ikke bare det, men du vil også forbedre treningsnivået ditt samtidig, og i tillegg – hvis du har problemer med det – vil du også kunne gå ned i vekt.
Stol på vårt ord for det, du vil ha tiden av livet ditt hvis du bestemmer deg for å reise til Thailand og det finnes en Muay Thai treningsleir. Det kan veldig godt være en av de smarteste beslutningene du kan ta med hensyn til helse og generelle velvære.
Du vet det nå, men de helsemessige fordelene du vil oppleve ved å trene Muay Thai, kommer ikke gratis. Du må fortsatt investere penger i å finne og ansette de beste lærerne som du kan finne og leie – dette er et viktig element i å gjøre hurtige fremskritt når du lærer Muay Thai. Og kostnadene slutter ikke her – du må fortsatt investere litt innsats for å få det bra. Du må kanskje falle ned et par ganger og komme seg opp igjen, men dette er akkurat det som gjør denne kampsporten verdt.

Muay Thai tilbyr kvinner en snarvei til god helse

Noen mennesker anser kampsport for voldelig for kvinner, men Muay Thai har bevist at blandet kampsport er like spennende og gunstig for kvinner som menn. Takket være de mange helse- og treningsfordelene, har denne fantastiske sporten fra Thailand blitt vedtatt av kvinner fra hele verden. Muay Thai eller Thai boksing, som det også er kjent, er en kampsport basert på disiplin, noe som gjør det til et alternativ til tradisjonell boksing og er et utmerket verktøy for vekttap, styrke kroppen og heve sinnet.
Hvis du er ute etter en underholdende sport som vil hjelpe deg å balansere kropp og sjel, er dette det perfekte alternativet.
Muay Thai regnes av mange for å være kremen av avlingen av alle MMA’er, basert på et system av teknikker og streik som fokuserer på bena, knærne, armene og albuene. Takket være denne spesielle predileksjonen for bruk av nedre ekstremiteter, taster Muay Thai bena raskt.
For kvinner er det ideelt å eliminere cellulitt bak lårene. Alt arbeidet som legges til sparker, vil tone, utvikle og forlenge quadriceps musklene i hvert ben. Også målrettet av treningen vil være skinken, som strammer betydelig av øvelsen utført av hele muskel og kropp generelt.
Når det gjelder midjen, er det svært indikert for alle de kvinnene som anser deres underliv svært problematisk. Øvelsene som kreves for å utføre Muay Thai, jobber midjen og bukmuskulaturen grundig, noe som resulterer i dramatisk vekttap reduksjon av fett rundt midjen.
Thai boksing krever at hele kroppen utføres og, selv om armene og beina blir brukt, er hele hoften og hofter involvert og på grunn av den type bevegelser og atletiske rotasjoner som kreves for visse kombinasjoner, mottas utrolige fordeler.
For eksempel blir ryggraden enormt beskyttet på grunn av forbedringer i fleksibiliteten i hoften. Hvis du har en forhåndsbestemt tilstand som påvirker ryggen, bør du ta ekstra forsiktighet, men generelt kan Muay Thai trening gi stor smertelindring.

Muay Thai påvirker helsen din

Vi vet alle at folk lærer kampsport for det eneste målet å bli god til å forsvare seg selv. Tross alt er kampsporten flott for å lære selvforsvar i en-mot-en-ikke-væpnet kamp. Men visste du at det er en ekstra fordel å trene kampsport som ikke har noe å gjøre med selvforsvar i seg selv? Ikke mange mennesker er virkelig klar over dette, men faktum er at kampsport kan brukes til å forbedre helsen din.
Helsen din er den mest verdifulle ting du har i livet ditt, så det er perfekt fornuftig at du må behandle det med respekt. Dette betyr å trene og spise riktig og gjøre alt du kan for å bevare det og forbedre det. Vel, som det står, gir kampsport en flott måte for deg å få fysisk passform mens du lærer å forsvare deg selv samtidig.
Du kan også gjøre noen andre former for trening som vektløfting og calisthenics – men mange mennesker må si at de ikke tar for godt til disse metodene, da de ikke er så spennende etter en stund, og de kan godt få det kjedelig.
Vel, dette er ikke et problem med kampsport – hver treningsøkt vil gi deg noe nytt for deg. Det kan være veldig vill og dynamisk å trene kampsport. Faktisk er dette rett og slett en av de mest morsomme opplevelsene i hele treningsområdet. Selvfølgelig er kampsport ikke for alle – hvis du trener kampsport så må du møte utsikten for å møte fysisk vold til slutt. Og ikke mange ville si at de elsker å møte utsikter for fysisk vold – de fleste er redd for det. Men hvis du virkelig ønsker å møte dine demoner, bør du begynne å trene så snart som mulig for de beste resultatene.
Kampsport kan også hjelpe deg med å gå ned i vekt. Mange mennesker har problemer med dette, og dette gjelder spesielt i vest, hvor folk ikke bryr seg veldig om deres dietter og deres treningsvaner. Vel, hvis du bare kan implementere en treningsvaner som for å trene kampsport, så vil du ganske snart innse at du mister vekt og at du også bygger muskelmasse. Selvfølgelig vil effektene variere avhengig av kampsporten du vil velge, men til slutt, hvis du trener, så vil du definitivt se resultater, uansett hvilken bestemt metode du har valgt.